Tokyo Gore Police

|

Yönetmen: Yoshihiro Nishimura
Senaryo: Kengo Kaji, Sayako Nakoshi
Yapım: 2008, ABD / Japonya Süre: 110 Dakika
Oyuncular: Eihi Shiina, Itsuji Itao, Yukihide Benny, Jiji Bû, Keisuke Horibe

Japon sinemasında vahşet ve sapkınlık temalarının her zaman için batı kültürüne göre çok daha farklı, çok daha aşırı ve çok daha sivri bir şekilde işlendiği bir gerçek. Özellikle 90′lar sonu ve 2000′ler başında Ring ve Takashi Miike filmleri başta olmak üzere, Japon gece yarısı sineması (aksiyon, korku, vahşet, anime uyarlamaları ve diğer tarifi zor filmler) patlama yapmış durumda. Bu dalga bitmek bir yana, son senelerde şiddetini ve kalitesini arttırıyor.

Audition, Ichi The Killer, Dead or Alive, Versus, Battlefield Baseball, Machine Girl, Meatball Machine… Bu isimler, herhangi başka bir ülke sinemasından kolay kolay çıkmayacak ilginç ve çok sert akımın en ses getiren örnekleri. Bu filmler sadece çok sapkın ve çok kanlı değil aynı zamanda bütün bu kaosun içinde çok ciddi sosyal hicivler de sunan yapıtlar. Üstelik içerdikleri aşırı vahşeti, karikatürize dereceye getirene kadar seyircinin gözünün içine sokarak, kendilerine has esprili bir atmosfer de oluşturmayı başarıyorlar.

Yeni dönem Fransa aşırı vahşet sineması (Frontiers, L’Intereur, Martyrs) kadar ciddi değil bir film değil Tokyo Gore Police. Daha çok Verhoeven filmleri gibi diyebiliriz.

Özellikle de Robocop. Tabi bu arada son derece zeki Cronenberg temaları, David Lynch-vari karakter etkileşimleri, yer yer zen sakinliği ve hepsinin üstüne çılgın manga kültürü de cabası.

Son dönem Japon sinemasındaki aksiyon/vahşet filmlerinin en yeni örneği Tokyo Vahşet Polisi, standartları bir gömlek yükseltiyor. Yukarda bahsedilen filmlerin hiçbirini daha önce izlememiş bir seyirci için kültür şoku yaratabilecek Tokyo Vahşet polisi, yukarda bahsedilen filmlerin hepsini izlemiş seyirciler için bile soluk kesmeyi beceriyor. Film ayrıca bir ilk yönetmenlik denemesi olarak da övgüyü hak ediyor. Daha önce Machine Girl ve Meatball Machine filmlerinin özel efektlerinde harikalar yaratan Yoshihiro Nishimura’nin ilk filmi Tokyo Vahşet Polisi.

Hikaye yakın distopik bir gelecekte özelleştirilmiş bir Japon Polis gücünü anlatıyor. Tüketici toplum, metropol hayatı ve propaganda kültürü filmin başlıca temalarını oluşturuyor. Filmin Robocop ile benzerliği burada öne çıkıyor. Film, özelleştirmenin tehlikeli yönü ve reklamın gücünü bir Verhoeven üslubuyla sunuyor. Robocop‘ta nasıl dinozorlu araba reklamı, ve büyük paralar kazandıran yarışma programı reklamı varsa; burada da farklı renklerde intihar etme jiletleri ve polis ile vatandaşların beraber yeni infaz edilmiş bir katilin kesilen başıyla futbol oynaması gibi reklamlar var.

Yıllar önce polis babasını bir suikast sonucu kaybeden süper polis Eihi Shiina (Audition filmindeki korkunç rolüyle sinema tarihinin unutulmaz karakterleri arasındaki yerini çoktan almış bir seks idolü) yakın geleceğin acımasız şehir sokaklarında “Engineer” adı verilen mutant katilleri avlamaktadır. Uzaydan mı gelmiş yoksa genetik olarak modifiye mi edilmiş oldukları bilinmeyen “Engineer”ler herhangi bir uzuvları kesildiğinde yerine bir silah, bir kıskaç veya bir ağız üretebilen mutant-teröristlerdir. ‘Engineer’lerin nerden geldiğini ve babasının suikastını çözmeye çalışan Tokyo Vahşet Polisi, bu sorulara cevap ararken sinema tarihinde eşine rastlanmayan bir vahşet, cinsel sapkınlık ve vücud-korku (Cronenberg‘in body-horror’u) festivalini sunuyor….

Buradan filmin enteresan efektlerinin resimlerine ulaşın..

Can Evrenol

0 yorum: